Vizuální identita pro módní značku Adam Kost a její aplikace

Autor: 
Cindy Kutíková
Rok/interval vytvoření: 
2019

Bakalářská práce Cindy Kutíkové je vyústěním dlouhodobé spolupráce mezi dvěma studenty UMPRUM. Její návrh vizuální identity pro módního návrháře Adama Kosta z Ateliéru designu oděvu a obuvi vychází z univerzálního charakteru Adamovy tvorby pánských kolekcí, pro něž jsou charakteristické jednoduché střihy, celoplošné abstraktní motivy a časté využití strojové pletáže. V grafickém řešení proto Cindy využívá kondenzovaný bezpatkový font, rozvolněný v dílčích momentech řadou dynamických prvků. Aplikaci vizuální identity představuje formou webových stránek a série plakátů, strojově vypletených z recyklovatelné příze, které původně celý projekt iniciovaly a současně odkazují na Adamův udržitelný přístup k módě. Cindy svou prací předkládá ukázku obvyklého typu zakázky v praxi grafického designéra, současně však poukazuje na možnosti vlastní výtvarné seberealizace v rámci úzkých mantinelů zadaných ze strany klienta. Otevírá tak řadu otázek týkajících se pracovního dialogu mezi grafikem a klientem, kritiky zadání, ale i širšího tématu služebnosti grafického designu ve vztahu k jiným oborům.