Znovu byla oživena tradice vytváření replik této kultické sochy, která trvá již od 15. století. Završena tím byla také výstava Nad slunce krásnější. Plzeňská madona a krásný sloh, jež poukázala na význam sochy Plzeňské madony a nově ji představila jako divotvůrkyni a palladium města Plzně.
Repliky vznikly ve spolupráci Západočeské galerie v Plzni a Biskupství plzeňského, s podporou města Plzně. U příležitosti znovuotevření katedrály a konání výstavy se zrodila idea návratu k hodnotám dávné minulosti, které překračují meze historicko-náboženských tradic. V případě Madony plzeňské se její duchovní význam nedal přehlédnout. Její krása a čistá mateřská láska přinášející na svět Boží přítomnost v mnohých návštěvnících výstavy vyvolávala silné emoce a některé dojímala až k slzám. Hlavním důvodem vytváření replik madony bylo šíření její mimořádné duchovní síly a krásy prostřednictvím jejích zpodobení.
Na realizaci se podílel akad. sochař František Bálek, který vytvořil na základě dat s využitím moderních technologií (3D scan a 3D tisk) zmenšený sádrový model sochy. Ten byl předán do porcelánky Royal Dux v Duchcově, kde modelář Miroslav Mráček vyrobil 12 modelových forem, do kterých se odlévaly jednotlivé části sošek. Po vyjmutí z forem sestavily retušérky každou sošku z 12 dílů a pak retušovaly spoje; po vyschnutí byly sošky vypáleny při teplotě 1 310 °C. Iniciátorkou celého počinu a organizátorkou jeho realizace byla Mgr. Gabriela Darebná, jíž zde byla inspirací samotná Madona plzeňská. Umělecký dohled měl Mgr. Petr Jindra, spoluautor výstavy Nad slunce krásnější. Plzeňská madona a krásný sloh. Více informací o prodeji replik poskytuje tisková mluvčí galerie.
Výstava byla ve výstavní síni Masné krámy nainstalována od 27. listopadu 2020 do 6. června 2021, a přestože byla expozice po většinu času uzavřena z důvodu vládních protiepidemických opatření, podařilo se prodloužit zápůjčky alespoň o dva měsíce a v jejím závěru zapůjčit i originální sochu Plzeňské madony. Po 11 dní se návštěvníci mohli setkat s madonou tváří v tvář. Zájem byl velký, nejen u široké veřejnosti. Do Plzně přijelo i mnoho odborníků z Čech i zahraničí a studentů se zaměřením na středověké umění. V galerii se u sochy Madony konaly každodenní modlitby. Možnost setkání s originální sochou v bezprostředním kontaktu vyvolalo znovuoživení úcty k Plzeňské madoně, která se v očích návštěvníků stávala téměř živou bytostí. Výstava byla velmi často prezentována v médiích a pro mnohé Plzeňany to bylo poprvé, kdy se mohli dozvědět příběh Plzeňské madony v širokých kulturně-historických souvislostech. Výstava Nad slunce krásnější. Plzeňská madona a krásný sloh skončila, a přestože byla otevřená necelé dva měsíce, pro 5 626 návštěvníků zůstane trvalým zážitkem, který vyvolával silné emoce. Odměnou pro autory výstavy Petra Jindru a Michaelu Ottovou je její nadšené přijetí laickou i odbornou veřejností a také udělení ceny města Plzně za umělecký počin roku 2020.